سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تعداد کل بازدید : 78523

بازدید امروز : 0

[ خانه | ایمیل |شناسنامه | مدیریت ]

خدایا به من زیستنی عطا کن که در لحظه مرگ بر بی ثمری لحظه ای که برای زیستن گذشته است حسرت نخورم و مردنی عطا کن که بر بیهودگیش سوگوار نباشم برای اینکه هرکس آنچنان میمیرد که زندگی میکند خدایا تو چگونه زیستن را به من بیاموز چگونه مردن را خود خواهم آموخت خدایا رحمتی کن تا ایمان نان و نام برایم نیاورد قدرتم بخش تا نانم را و حتی نامم را در خطر ایمانم افکنم تا از آنهایی باشم که پول دنیا را میگیرند و برای دین کار میکنند نه از آنهاییکه پول دین میگیرند و برای دنیا کار میکنند

دوستان














لینک به لوگوی من

بایگانی نوشته های من - انسانم آرزوست

اشتراک

 

جستجوی سریع

:جستجو

با سرعتی بی‏نظیر و باورنکردنی
متن یادداشت‏ها و پیام‏ها را بکاوید!

بایگانی

بایگانی نوشته های من
تابستان 1384

اندیشه، روشنی می آورد و غفلت، تاریکی . [امام علی علیه السلام]

مهدی اخوان ثالث ( م.امید )

نوشته های هادی::: چهارشنبه 84/4/8::: ساعت 9:32 عصر

 

در سال 1307 در مشهد چشم به جهان گشود تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در همین شهر گذراند و در سال 1326 دوره هنرستان مشهد رشته آهنگری را به پایان بر و همان جا در همین رشته آغاز به کار کرد سپس به تهران آمد آموزگار شد و در این شهر و پیرامون آن به تدریس پرداخت
اخوان چند بار به زندان افتاد و یک بار نیز به حومه کاشان تبعید شد

در سال 1329 ازدواج کرد در سال 1333 برای بار چندم به اتهام سیاسی زندانی شد

پس از آزادی از زندان در 1336 به کار در رادیو پرداخت و مدتی بعد به تلویزیون خوزستان منتقل شد
. در سال 1353 از خوزستان به تهران بازگشت و این بار در رادیو وتلویزیون ملی ایران به کار پرداخت در سال 1356 در دانشگاه های تهران ملی و تربیت معلم به تدریس شعر سامانی و معاصر روی آورد در سال 1360 بدون حقوق و با محرومیت از تمام مشاغل دولتی بازنشسته شد

در سال 1369 به دعوت خانه فرهنگ آلمان برای برگزاری شب شعری از تاریخ 4 تا 7 آوریل برای نخستین بار به خارج رفت و سرانجام چند ماهی پس از بازگشت از سفر در شهریور ماه جان سپرد وی در توس در کنار آرامگاه فردوسی به خاک سپرده شد از او 4 فرزند به یادگار مانده است



یکی دیگر از کسانی که به دنیا خدمت کرد :

نوشته های هادی::: شنبه 84/4/4::: ساعت 3:48 عصر
 

آلبرت انیشتین

آلبرت انیشتین در سال 1879، در آلمان متولد شد. او از موسیقی کلاسیک لذت میبرد و ویلین میزد. یکی از داستانهایی که انیشتین دوست داشت از دوران بچگیاش نقل کند دربارة حیرت او در سن چهار یا پنج سالگی است وقتی یک قطبنمای مغناطیسی را دید. عقربة هدایت شده با یک نیروی نامرئی که همواره جهت شمال را نشان میدهد به شدت کودک را تحت تأثیر قرار داد. قطبنما او را متقاعد کرد که باید چیزی در ورای اشیاء باشد. چیزی عمیقاً پنهان شده.
انیشتین حتی به عنوان یک پسر کوچک، متفکر و خود کفا بود. مبنای یک افسانة خانوادگی، او به کندی حرف میزد تا برای اندیشیدن به آنچه میخواهد بگوید صبر کند. خواهرش پشتکار و تمرکز او را در ساختن خانههای یا کارت به یاد میآورد.
در سال 1933، او به کارمندان انستیتیوی تازه تأسیس برای مطالعات پیشرفته در نیوجرسی پیوست او این جایگاه را برای تمام زندگیاش پذیرفت و تا لحظه مرگش آنجا بود. شاید بیشتر مردم انیشتین را به خاطر تساوی ریاضیاش دربارة ماهیت انرژی E=Mc2 بشناسند.
انیشتین یک مقاله با یک درک جدید از ساختار نور نوشت. او بحث کرده بود که نور میتواند طوری عمل کند که گویی از ذرات مجزا و مستقل انرژی تشکیل شده است چیزی شبیه ذرات یک گاز. چند سال قبلMax Plancks اولین فرضیة گسستگی انرژی را بیان کرده بود اما انیشتین فراتر از اینها رفت. به نظر میرسد طرح انقلابی او، تئوری پذیرفته شده جهانی را که نور شامل امواج الکترومغناطیس نوسانی است، رد کرده است. اما انیشتین نشان داد که نور کوانتومی، به سخن او ذرات انرژی، میتوانند در توصیف پدیدههای مورد مطالعه توسط فیزیکدانهای تجربی کمک کنند. به عنوان مثال، او نشان داد که چگونه نور الکترونهای فلزات را دفع میکند.
یک تئوری مصرف انرژی جنبشی وجود داشت که گرما را به صورت اثر حرکت دائمی توصیف میکرد. انیشتین راهی جدید برای امتحان عملی این تئوری پیشنهاد کرد. او گفت، اگر ذرات کوچک اما قابل رؤیت در یک مایع معلق شوند، بمباران بیقاعده توسط اتمهای نامرئی مایع باید سبب شود تا ذرات معلق به صورت بیثباتی به رقص در آیند و این باید از طریق میکروسکوپ قابل مشاهده باشد، و اگر حرکت پیشبینی شده دیده نشود کل تئوری جنبشی، مورد تهدید قرار خواهد گرفت. اما رقص تصادفی ذرات میکروسکوپی مشاهده شد. اکنون جزئیات حرکت شرح داده میشود. انیشتین، تئوری جنبشی را محکم کرد و او یک ابزار قدرتمند جدید برای مطالعه حرکت اتمها ساخته بود.


تبریک

نوشته های هادی::: شنبه 84/4/4::: ساعت 3:20 عصر

شاید خیلی ها با این نظر من موافق نباشند یا اینکه نظر دیگری داشته باشند ، ولی در هر صورت من انتخاب شدن آقای دکتر احمدی نژاد ( شهردار محترم تهران ) را به عنوان رئیس جمهور ایران به همه دوستانم و مخاطبین این وبلاگ تبریک میگم

 



یکی دیگر از کسانی که به دنیا خدمت کرد :

نوشته های هادی::: پنج شنبه 84/2/29::: ساعت 7:13 عصر

مگ هوریهان - موسس بلاگ

افراد زیادی وجود دارند که یک جریان بزرگ اجتماعی به راه اندازند. اما مگ هوریهان 32 ساله با راه اندازی بلاگر، درست همین کار را انجام داد. لاگر که هنوز 5 سال از عمر آن نمی گذرد، ابزاری در شبکه است که برای هر کس که به رایانه دسترسی داشته باشد این امکان را فراهم می سازد تا بدون آگاهی ویژه از رمزنگاری یا رایانه، نظرات، پیشنهادات و یا داستان هایش را به طور رایگان در یک صفحه شخصی یا "بلاگ" قرار دهد.

هوریهان می گوید: "ما دوست داشتیم یک کار حسابی که مردم به آن اعتقاد داشته باشند و بتوانند به وسیله آن کارهای خیلی مهم بکنند، انجام دهیم. اما این کار واقعا سر زبان ها افتاد. ما شگفت زده شدیم." در حال حاضر به نظر می رسد که میلیون ها نفر، از بچه دوازده ساله همسایه گرفته تا نامزدهای ریاست جمهوری هرکدام یک بلاگ دارند. آنها عادت کرده اند که همه چیز را از اخبار جدید جهان گرفته تا نظرات بینندگان برنامه تلویزیونی دراگون بال زد گزارش کنند.

هوریهان پس از تاثیرگذاری بر یک جریان اجتماعی، اضافه کردن یک لغت به زبان انگلیسی (بلاگ هم به صورت فعل استفاده می شود و هم به صورت اسم) و دریافت جایزه مخترعان جوان از مجله صاحب نام تکنولوژی ریویو ام آی تی، دیگر چه می تواند انجام دهد؟ او که به عنوان یکی از مخترعان اساسی گسترش، طراحی و استفاده از فن آوری بلاگ و وبلاگ شناخته شده است همچنان سعی دارد اختراعش را به مسیر درست هدایت کند و به آن شکل ببخشد.

از این رو به تازگی تارنمای کینجا را راه اندازی کرده است تا در بین میلیون ها بلاگی که در حال حاضر وجود دارند، نظم ویراستاری به وجود آورد. او می گوید: "طبق این طرح بلاگ های مشخص و استفاده کنندگان تارنما به صورت ویرایشی مورد حمایت قرار می گیرند. می توانید سایت ها را با توجه به موضوعات مورد نظرتان سفارش دهید. اما "بهترین بلاگ ها" نامیدن آن کمی ریاکارانه به نظر می رسد."

هوریهان در حالی که قصد دارد کینجا را به منظور راه اندازی یک طرح دیگر ترک نماید، هم اکنون در جزیره نانتاکت مشغول مطالعه است و به آنچه انجام داده افتخار می کند. او به ویژه از این که بلاگ ها امکان شنیده شدن صدای افراد را در هر کجای دنیا برای آنها فراهم کرده اند راضی است. او می گوید: "ما این رویا را در ارتباط با قابلیت های موضوعات سیاسی و انتشاراتی در سر داشتیم. در اغاز فکر می کردیم دیوانگی است. زیرا فقط ما چهار نفر بودیم و یک زیرزمین. درنتیجه برایم سخت است که خودم را متقاعد کنم.



به یاد گل آقا

نوشته های هادی::: سه شنبه 84/2/13::: ساعت 8:42 عصر

یکسال گذشت

کیومرث صابری فومنی طنزپرداز برجسته ایرانی که به گل آقا مشهور بود روز جمعه صبح یازدهم اردیبهشت سال گذشته به علت کم خونی شدید در بیمارستان مهر تهران درگذشت.

صابری که پیش از انقلاب با نام مستعار "میرزا گل" با مجله فکاهی توفیق همکاری داشت، آغازگر طنز روزانه سیاسی پس از انقلاب بود.
صابری از سال 1363 ستونی در روزنامه اطلاعات به نام "دو کلمه حرف حساب" داشت که به طور روزانه طنز سیاسی می نوشت.
او در سال 1369 هفته نامه فکاهی گل آقا را بنیاد گذاشت که تحولی در ادبیات طنز و کاریکاتور ایران به حساب می آمد. صابری بعدها ماهنامه گل آقا و سپس بچه ها...گل آقا را منتشر کرد.
در این هفته نامه عده ای از طنزنویسان برجسته ایرانی از نسلهای مختلف مانند ابوالقاسم حالت، محمد پورثانی، مرتضی فرجیان، سید ابراهیم نبوی، ابوالفضل زروئی نصر آباد و... فعالیت داشتند.
هفته نامه گل آقا که مدت دوازده سال منتشر می شد پس از چاپ 560 شماره در سال 1381 تعطیل شد

           

یادش گرامی و راهش پر رهرو باد



<      1   2   3   4   5      >

[ خانه | ایمیل |شناسنامه | مدیریت ]

©template designed by: www.persianblog.com